Dance & Draw
Τι είναι;
Ζωγραφίζει ένα σώμα; Παράγει κίνηση μια γραμμή, ένας κύκλος;
Πως μπορούμε να γεμίσουμε τα παιχνίδια με τέχνη και πως μπορεί η τέχνη να γεμίσει παιχνίδια;
Το DANCE & DRAW είναι ένα βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπου μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά γνωρίζουν την τέχνη του χορού και της ζωγραφική, δυο τέχνες που θεωρούνται ξεχωριστές. Ανακαλύπτουν νέες ιδέες, ενισχύουν τη φαντασία τους και μαθαίνουν περισσότερα για τον κόσμο που τα περιβάλλει. Παρέχεται στα παιδιά μια καλλιτεχνική και αισθητική εκπαίδευση, μέσω του χορού και της ζωγραφικής, με σκοπό την κατανόηση της σημασίας της βιωματικής εμπειρίας στην μαθησιακή διαδικασία.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ‘’Χορός & Ζωγραφική ‘’ στην ολότητα του είναι ένα πρόγραμμα με πολλές ενότητες και στάδια ανάπτυξης . Για την ομαλή εκπαίδευση και έρευνα του εκάστοτε μαθητή, το πρόγραμμα έχει χωριστεί σε τρεις βασικές ενότητες όπου η καθεμία έχει διαφορετικά στάδια. Έπειτα , το πρόγραμμα ως διαδικασία εξέλιξης αλλάζει το κινητικό του υλικό καθώς και τα υλικά ζωγραφικής. Για παράδειγμα εστιάζουμε στην ανάπτυξή της κινητικής γλώσσας δια μέσου του σύγχρονου χορού , χρησιμοποιώντας τη τεχνική ‘’release’’ , μια τεχνική προσιτή και κατανοητή στο ανθρώπινο σώμα χωρίς προδιαγραφές προ υπάρχουσας εμπειρίας στο χορό και στη κίνηση. Υλικό ζωγραφικής ορίζεται η κηρομπογιά με μαλακή αφή , υλικό κατάλληλο ως προς την υγιεινή και την ασφάλεια των παιδιών.
Κατόπιν ολοκλήρωσης του εκπαιδευτικού προγράμματος με την παραπάνω διαδικασία , υπάρχει δυνατότητα διαφοροποίησης ανάλογα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Ένας νέος κύκλος εκπαίδευσης ανοίγει όπου η τεχνική του σύγχρονου χορού παραμένει και διευρύνεται και το υλικό ζωγραφικής αλλάζει είτε με τέμπερα είτε με ρευστό χρώμα .
Πληροφορίες
ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΑΠΟ 10 ΕΩΣ 20 ΑΤΟΜΑ ΑΝΑ ΟΜΑΔΑ
ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ 8 ΕΥΡΩ ΤΟ ΑΤΟΜΟ .
Το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε τρεις ενότητες, καθεμία από τις οποίες περιλαμβάνει συγκεκριμένες ασκήσεις.
1η Ενότητα: Χορεύω ζωγραφίζοντας
Η πρώτη ενότητα του προγράμματος περιλαμβάνει ομαδικές ασκήσεις και ασκήσεις γνωριμίας. Στη συνέχεια επικεντρωνόμαστε στη γνωριμία μας με την τέχνη του χορού και της ζωγραφικής. Τα παιδιά χρησιμοποιούν το σώμα τους ως εργαλείο στο χώρο και μαθαίνουν κινητικές ποιότητες, την ροή της κίνησης στο σώμα και αρχίζουν να αντιλαμβάνονται καλύτερα το χώρο που τους περιβάλει. Στη συνέχεια προσθέτουμε χαρτί του μέτρου στο πάτωμα ή στους τοίχους και δίνουμε σε κάθε παιδί από δυο κηρομπογιές.
Μέσα από κινητικά παιχνίδια συνδυάζουμε ασκήσεις χορού, όπως το κύλισμα, το πήδημα, οι στροφές με το αποτύπωμα που αφήνουν στο χώρο τα υλικά ζωγραφικής δημιουργούμαι στα παιδιά ένα νέο κόσμο εξερεύνησης, όπου μπορούν να εκφραστούν, να δημιουργήσουν και να διασκεδάσουν.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 70’ ΛΕΠΤΑ
2η Ενότητα: Παρέα με ένα φίλο
Η δεύτερη ενότητα του προγράμματος περιλαμβάνει ασκήσεις σε δυάδες και ομαδικές ασκήσεις. Στόχος της ενότητας αυτής είναι η ανάπτυξη εμπιστοσύνης και ομαδικότητας μεταξύ των παιδιών. Μέσα από την κίνηση, το παιχνίδι και από εικαστικά εργαλεία θα μάθουμε να συνεργαζόμαστε, να ακούμε το σώμα του άλλου και θα αναπτύξουμε την εν συναίσθηση.
Τα κινητικά παιχνίδια, οι εικαστικές πρακτικές, οι ασκήσεις εκτός βάρους, η πτώση και η επαναφορά θα είναι τα βασικά μας εργαλεία. Τα παιδιά θα έρθουν πιο κοντά και θα γνωρίσουν καλύτερα τους συμμαθητές τους.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 60’ ΛΕΠΤΑ
3η Ενότητα: Οι 5 αισθήσεις
Η τρίτη ενότητα του προγράμματος περιλαμβάνει ατομικές ασκήσεις καθώς και ομαδικές. Θα δουλέψουμε την προσωπική κίνηση του κάθε παιδιού, την αντίληψη και την φαντασία του. Θα εξερευνήσουμε την ακοή και την αφή μέσα από διαδραστικές και εικαστικές ασκήσεις με κλειστά μάτια.
Την όραση μέσα από την παρατήρηση, την παρουσίαση μικρών χορογραφιών, την αποτύπωση σε χαρτί της κίνησης ενός σώματος στο χώρο. Και τέλος την όσφρηση και την γεύση μέσα από παραστατικά και κινητικά παιχνίδια. Στόχος μας σε αυτή την ενότητα είναι τα παιδιά να εκφραστούν συναισθηματικά και να ερευνήσουν την κίνηση και την ζωγραφική απομονώνοντας τις αισθήσεις τους.
Δημιουργώντας ένα νέο πεδίο εξερεύνησης τα παιδιά πειραματίζονται, εκφράζονται και δημιουργούν δικούς τους φανταστικούς κόσμους.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 85’ ΛΕΠΤΑ
Ακολουθεί συζήτηση και μελέτη 10-25 λεπτά
Πληροφορίες σχετικά με την υγιεινή των μαθητών και του χώρου
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Οι δασκάλες του εκπαιδευτικού προγράμματος για την επίτευξη και υλοποίηση του προγράμματος χρησιμοποιούν παραδοσιακές διδακτικές προσεγγίσεις καθώς και ανακαλυπτικές.
Με τον όρο παραδοσιακές προσεγγίσεις εννοούμε το διδακτικό μοντέλο που χρησιμοποιείται για πολλά έτη. Διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και μαθαίνω σημαίνει ακροώμαι-επαναλαμβάνω. Ο εκπαιδευτικός μεταβιβάζει τη νέα γνώση στο μαθητή κι αυτός τη προσλαμβάνει όπως ακριβώς είναι. Ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να μιλήσει απλά, καθαρά, με παραδείγματα ή πιο δυνατά για να μεταβιβαστεί και να γίνει έτσι κατανοητή η νέα γνώση.
Ανακαλυπτική προσέγγιση βασίζεται στις διερευνητικές προσεγγίσεις , και στην πεποίθηση ότι οι μαθητές με την σωστή καθοδήγηση και την ενθάρρυνση του εκπαιδευτικού μπορούν να αλληλοεπιδράσουν με δραστηριότητες , να διευρύνουν μόνοι τους ή σε συνεργασία με την ομάδα τους και να ανακαλύψουν νέες γνώσεις . Σε συνδυασμό και με τις δυο μεθόδους των δασκάλων το πρόγραμμα επιτυγχάνεται με αισιόδοξο και παραγωγικό αποτέλεσμα στον κάθε μαθητή ξεχωριστά αλλά και ως συλλογικό αποτέλεσμα.
Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι ο μαθητής να αναγνωρίζει και να διαχωρίζει την ατομική και την συλλογική προσπάθεια , να επιλύει ή να σχεδιάζει τρόπους και έπειτα να αποδέχεται και να εκτιμά την προσπάθεια του .